| PEJABAT PENDAFTAR
senarai pengumuman terkini

KEPUTUSAN KENAIKAN PANGKAT

Maklumat Lanjut

Pindaan ini bertujuan untuk memberi peluang kepada pegawai Universiti membuat persediaan untuk berbuka puasa di sepanjang bulan ramadhan. Pindaan ini boleh dilihat melalui Surat Pekeliling Perkhidmatan UPM 1 2017.pdf

Gambar-Gambar Pemenang MGP 2017 telah dimuat naik di bahagian Galeri Laman Web Pejabat Pendaftar. Sebarang Pertanyaan Boleh Menghubungi Syazaliyana Samsudin (ext: 1434/syazaliyana@upm.edu.my)

Dimaklumkan bahawa proses pengisian wajaran dan SKT akan mulai dilaksanakan pada 21 Ogos 2017. Sehubungan itu, pihak kami akan mengadakan sesi taklimat sistem tersebut seperti butiran di bawah :-

                            Tarikh   : 23 Ogos 2017(Rabu)

                            Masa     : 9.00 pagi

                            Tempat : Dewan Taklimat, Tingkat 1, Bangunan Canselori Putra

Kerjasama dan kehadiran daripada tuan/puan amatlah dihargai dan diucapkan ribuan terima kasih.

Kami mempelawa Warganegara Malaysia yang mempunyai kelayakan dan komitmen yang
tinggi untuk mengisi kekosong di Hospital Pengajar Universiti Putra Malaysia seperti di lampiran.

Kami mempelawa Warganegara Malaysia yang mempunyai kelayakan dan komitmen yang tinggi dan bercita-cita untuk berkhidmat di Universiti Putra Malaysia bagi mengisi kekosongan jawatan seperti di Lampiran.

Perkhidmatan Amal Putra Gred UDS telah dibuka untuk permohonan. Calon adalah terbuka kepada staf akademik dan bukan akademik yang telah bersara dari perkhidmatan. 

Permohanan dibuka sepanjang tahun dan hendaklah dihantar melalui Dekan/Pengarah/Ketua Pusat Tanggungjawab. Untuk sebarang pertanyaan, sila berhubung dengan En Mohammad Fakarrudeen Zulkifli (fakarrudeen@upm.edu.my / 9769 1535).

maklumat Lanjut

Terdapat gangguan pada sistem talian HOTLINE UPM yang lama 03-89466000 sehingga tempoh yang akan diberitahu kemudian.  Sehubungan itu, pelanggan UPM boleh menghubungi talian hotline baharu seperti berikut :-

 Toll Free UPM: 1-800-22-5587 (pelanggan luar) / 03-89471003 (dalaman UPM)

Slide pembentangan Dasar Pemisah dan Garis panduan pelaksanaan Dasar pemisah boleh dididapatkan di bahagian Penerbitan Pejabat Pendaftar

PEGAWAI KUMPULAN PENGURUSAN PROFESIONAL (BUKAN AKADEMIK) DAN PEGAWAI KUMPULAN PELAKSANA BIL. 2/2018

Maklumat Lanjut

Surat Pemakluman telah diedarkan pada 4 April 2018 dan Kriteria Kenaikan Pangkat Laluan Kerjaya Baharu Pegawai Akademik UPM boleh didapatkan di ruang muat turun Laman Web Pejabat pendaftar dibawah kategori Seksyen Kenaikan Pangkat.

Syarat kelayakan:

  1. Pembantu Akauntan (PA)
  2. Pembantu Tadbir (Kewangan)
  3. Anggota dalam skim berikut yang menjalankan tugas kewangan dan menerima BITK RM40.00 sebulan:

- Pembantu Tabdir (P/O)
- Skim Perkhidmatan lain yang setaraf dan yang lebih rendah dari PA, PT (Kew) dan PT (P/O)

Untuk makluman tuan/puan, bayaran sebanyak RM 50.00 (Ringgit Malaysia: Lima Puluh Sahaja) akan dikenakan kepada semua calon yang memohon untuk menduduki peperiksaan ini, KECUALI bagi pemohon kali pertama (akan ditanggung oleh Pejabat Pendaftar).

Peperiksaan ini akan dijalankan pada 24 Julai 2019 (Rabu), dan lokasi akan dimaklumkan kemudian. Borang yang telah lengkap diisi perlu dihantar sebelum 19 April 2019 (Jumaat) ke alamat emel azzreen@upm.edu.my ATAU dihantarkan ke:

Bahagian Perkhidmatan Sumber Manusia
Pejabat Pendaftar
Universiti Putra Malaysia
(u.p: Puan Azzreen binti Abd Latif)

Pelbagai jawatan kosong dibuka bagi tahun 2019. Klik Disini untuk maklumat lanjut

Bersama-sama ini dimajukan iklan untuk makluman YBhg. Datuk/Dato’/Datin/ Tuan/Puan. Tarikh tutup permohonan adalah pada 31 Oktober 2019 (Khamis).

Sebarang Pertanyaan sila hubungi:

Puan Besek Intan Zafina binti Basok

Telefon: 03-9769 1569/1538

Emel: intanz@upm.edu.my

Bersama-sama ini dimajukan iklan untuk makluman YBhg. Datuk/Dato’/Datin/ Tuan/Puan. Tarikh tutup permohonan adalah pada 31 Oktober 2019 (Khamis).   

Sebarang Pertanyaan sila hubungi:

Puan Nazriah binti Abd Rahman

       Telefon: 03-9769 1516

        Emel: nazriah@upm.edu.my

Jawatan Kosong Universiti Putra Malaysia (Kampus Serdang) Dan Hospital Pengajar Universiti Putra Malaysia Bilangan 1 Tahun 2020. 

*Senarai Jawatan boleh didapatkan di Bahagian Pengumuman Jawatan kosong, Laman Web Pejabat Pendaftar

Pautan Permohonan

Dimaklumkan Tarikh Tutup Iklan Jawatan Kosong Bil 1 Tahun 2020  Dilanjutkan sehingga 31 Mac 2020 (Selasa).

Maklumat Iklan

Pegawai akademik yang sedang berkhidmat di Universiti Putra Malaysia dan Calon luar yang berkelayakan dipelawa untuk mengisi kekosongan jawatan Timbalan Naib Canselor (Jaringan Industri dan Masyarakat) .

Maklumat Jawatan adalah seperti berikut:

Iklan Jawatan

Borang Jawatan

 

Iklan Jawatan Kosong Hospital Pengajar Universiti Putra Malaysia (HPUPM) Bilangan 1 Tahun 2021 telah dibuka. 

  1. JAWATAN BUKAN AKADEMIK - Tarikh tutup permohonan melalui Sistem Permohonan Jawatan Secara Atas Talian (eJOBS) bagi jawatan-jawatan ini adalah pada 8 Julai 2021 (Khamis).
  2. JAWATAN KRITIKAL - Permohonan melalui Sistem Permohonan Jawatan Secara Atas Talian (eJOBS) bagi jawatan-jawatan ini dibuka secara berterusan sehingga 31 Disember 2021.

Permohonan boleh dibuat melalui link berikut 

https://ejobs.upm.edu.my/

Iklan Jawatan Kosong Universiti Putra Malaysia (UPM) Bilangan 1 Tahun 2021 telah dibuka.

Permohonan boleh dibuat melalui link berikut 

https://ejobs.upm.edu.my/

Senarai Kenaikan bagi Pegawai Akademik, Pegawai Pengurusan dan Profesional (Bukan Akademik) & Pegawai Sokongan boleh dicapai melalui pautan berikut;

Senarai Kenaikan Pangkat

Sukacita dimaklumkan bahawa permohonan pencalonan Anugerah Fellowship Naib Canselor Kategori Perkhidmatan Profesional yang bermula pada 1 Januari 2022 hingga 31 Januari 2022 akan dilanjutkan sehingga 15 Februari 2022.

Calon perlu mengemukakan Curriculum Vitae (CV) berpandukan kriteria anugerah seperti di lampiran B dan mengisi Ringkasan Maklumat Calon Anugerah Fellowship Naib Canselor mengikut kumpulan khidmat masing-masing seperti di lampiran C, D dan E yang mana berkenaan.

Sebarang pertanyaan berkaitan perkara ini boleh berhubung terus dengan Puan Zaleha binti Mohamad Sharif di talian 03-97691503.

Maklumat penuh boleh rujuk lampiran berikut;

Lampiran B - Syarat, Kriteria, Pemberat dan Skala Markah AFNCKPP

Lampiran C - Ringkasan Maklumat Kumpulan P&P Akademik

Lampiran D - Ringkasan Maklumat Kumpulan P&P Bukan Akademik

Lampiran E- Ringkasan Maklumat Kumpulan Pelaksana

KLIK DI SINI untuk paparan tarikh tutup Penghantaran Kertas Kerja LPU dan Jadual Mesyuarat LPU

KLIK DI SINI untuk paparan format Kertas Kerja LPU

  1. MUAT TURUN format Kertas Ringkasan Eksekutif LPU (sekiranya melebihi tiga muka surat)
  2. MUAT TURUN format Kertas Pertimbangan dan Kelulusan LPU
  3. MUAT TURUN format Kertas Makluman dan Perakuan LPU

Terima kasih atas kerjasama yang diberikan.

KLIK DI SINI untuk paparan tarikh tutup Penghantaran Kertas Kerja LPU dan Jadual Mesyuarat LPU

KLIK DI SINI untuk paparan format Kertas Kerja LPU

  1. MUAT TURUN format Kertas Ringkasan Eksekutif LPU (sekiranya melebihi tiga muka surat)
  2. MUAT TURUN format Kertas Pertimbangan dan Kelulusan LPU
  3. MUAT TURUN format Kertas Makluman dan Perakuan LPU

Terima kasih atas kerjasama yang diberikan.

Tahniah kepada semua penerima. Berikut adalah pautan bagi gambar penerima pada majlis tersebut. 

Pautan Gambar

Mohon untuk log in menggunakan emel UPM. Terima Kasih 

 

Pautan bagi E-Book Majlis Gemilang Putra 2022 boleh didapati seperti pautan berikut;

E- book

Sukacita dimaklumkan bahawa mulai 1 Jun 2022, permohonan beberapa jenis elaun/ kemudahan perlu dibuat secara dalam talian menerusi laman sesawang www.hrportal.upm.edu.my Elaun/kemudahan yang terlibat adalah:

1.  Bayaran Imbuhan Perumahan Wilayah

2. Bayaran Insentif Wilayah 

3. Bayaran Pakaian Istiadat/ Bantuan Bayaran Pakaian Black Tie dan Bayaran Pakaian Menghadiri Upacara Rasmi

4. Elaun Pakaian Panas

5. Elaun Tanggung Kerja

6. Bayaran Insentif Pos Basik

7. Bayaran Insentif Pakar

8. Bayaran Insentif Perkhidmatan Kritikal

9. Kemudahan Tambang Mengunjungi Wilayah Asal

Sebarang pertanyaan berhubung perkara diatas, tuan/puan boleh menghubungi Puan Norhapizah binti Solihan melalui emel pizah_solihan@upm.edu.my atau sambungan 3323.

 

Pegawai Akademik dan Bukan Akademik sedang berkhidmat di Universiti Putra Malaysia dan calon luar yang berkelayakan dipelawa untuk mengisi kekosongan jawatan Ketua Pustakawan UPM. Maklumat lanjut dan Iklan Pengisian Jawatan serta Borang Permohonan boleh di muat turun dengan melayari ke laman sesawang seperti pautan berikut:-

Tarikh tutup permohonan adalah pada 29 Julai 2022.

IKLAN PENGISIAN JAWATAN KETUA PUSTAKAWAN UPM 2022

BORANG PERMOHONAN PENGISIAN JAWATAN KETUA PUSTAKAWAN UPM 2022

 

Iklan Jawatan Kosong Universiti Putra Malaysia (Kampus Serdang) Bilangan 1 Tahun 2022 telah dibuka.

 

MAKLUMAT LANJUT: eJOBS

E-book Majlis Akademia Putra 2021 boleh muat turun pada pautan berikut;

E-Book MGAP 2021

Slide taklimat berkenaan Kenaikan Pangkat boleh dirujuk di bahagian Dokumen Rujukan

https://drive.google.com/drive/folders/17O8vlmL0rcCMI3oY6RdTvRq4CAjRS8RQ?usp=sharing

 

Skim Kemudahan Perubatan Pegawai dan Pesara UPM yang terkini boleh dicapai melalui pautan berikut; 

Skim Kemudahan Perubatan Pegawai dan Pesara Terkini

Iklan Jawatan Kosong Universiti Putra Malaysia (Kampus Serdang) telah dibuka.

MAKLUMAT LANJUT: eJOBS

PEJABAT PENDAFTAR
Universiti Putra Malaysia
43400 UPM Serdang
Selangor Darul Ehsan
0397691527
0397691527
0389472007
WWDcHAs:07:00